torsdag 7 juli 2011

Trevlig sommar

I helgen var jag på landet på en ö i Bråviken. Vädret var helt enormt, det var tropisk värme. Man blir ju inte så sugen på mat när det är så där varmt, i allafall inte jag. Så jag hade köpt yoghurt till oss alla som vi åt som lunch istället för varm mat .Jag är laktosintolerant och brukar alltid köpa laktosfria produkter. Den här gången köpte jag en vaniljyoghurt och järnspikar vad god den var. Det var som att äta godis. Jag gick och funderade hela helgen på vad man skulle kunna använda den till i mina baksammanhang. Jag kom inte på något men jag kommer ha den i bakhuvudet när det dyker upp något där den kan användas. Så länge gick jag och plockade lite blåbär och smultron och blandade ner och åt. Om inte det är sommar så vet jag inte vad som är det.


 Jag passade också på att gå ut i skogen och plocka lite blåbär och kantareller. Blåbären kommer användas till mycket blåbärsmousser då det nog har blivit min nya favoritfyllning i tårtor tillsammans med vit chokladmousse eller lemon curd grädde.

Kantarellerna användes faktiskt direkt på kvällen till en varm macka. Mums!


Hoppas ni alla får en riktigt varm, lugn och skön sommar. Själv ska jag försöka lägga ut en del recept här och sen kommer jag sitta och läsa en massa tårtbloggar.

1 kommentar: