fredag 1 juli 2011

Glad midsommar!


I år kändes det som en lite konstig midsommar. Jag hade inga barn hos mig för de var hos sina pappor i år. Samtidigt var det min födelsedag samma dag så det blev väldigt ensamt. Jag och mina föräldrar var på landet där det alltid brukar vara midsommarfirande med allt som hör till men i år när vi kom dit så var det inte en kotte där, jättemysko.

Vi försökte i allafall få till både födelsedagskänsla och midsommarkänsla. Jag slängde ihop en liten trästome som vi sen klädde. Jag hade också bakat tårtbottnar hemma som jag hade med mig ut till landet och dekorerade där. I stort sett varje år gör jag likadan tårta när jag fyller, det är bara fyllningen som varierar lite.


I år hade jag ett lager med vit chokladmousse och ett lager blåbärsmousse. Sen spacklade jag allt med lemorcurdgrädde. Grymt gott. Som tur var så var tårtan tillräckligt stor för att räcka i flera dagar för den blev bara godare och godare ju längre det fick kladda ihop.


Till känselspröten hittade jag någon överblommad blomstängel i mammas och pappas rabatt som jag tyckte passade bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar