torsdag 3 februari 2011

Tillbehör till tårtor är dyrt

Min plånbok är inte överens med priset på alla tårt tillbehör som jag vill ha. Det är grymt dyrt att köpa verktyg som behövs när man ska göra tårtor. Därför blev jag så glad när jag upptäckte att Ikea har börjat sälja lite tårtgrejor.
Jag har velat köpa en tårtbottendelare jättelänge men har inte haft råd. Men så av en slump hittade jag den på Ikea som sagt.


I samma paket ingick det en förutom tårtdelaren, spritsar och en spatel med olika mönster, allt för 49 kr. Kanske inte den bästa kvalitén men det var tårtdelaren jag var ute efter.

Jag passade samtidigt på att köpa tårtunderlägg. Dom är gjorda i plast och behöver bara diskas innan man kan använda dem igen. En förpackning kostar 29 kr och innehåller fyra underlägg.


Nu måste jag bara komma på någon tårta att göra så jag kan använda grejorna också. Det går inte att komma ifrån att man känner sig lite nöjd när man inte behöver betala ockerpriser..

2 kommentarer:

  1. Vart hittar man tårtunderläggen?

    SvaraRadera
  2. Hej Karolina!

    Jag köpte dom på Ikea. Det var i och för sig länge sen men dom kanske har kvar dom fortfarande.

    SvaraRadera