onsdag 16 februari 2011

50-årskalas

En av mina bästa vänners pojkvän fyllde år och jag blev tillfrågad om jag ville göra hans födelsedagstårta. Det var jättekul men mycket jobb. Det blev en liten favorit i repris. Jag har nämligen redan gjort en tårta till honom tidigare som finns med här i mitt galleri. Han spelar ishockey i IFK Trångsund och eftersom många av hans lagkamrater skulle komma på festen så var en hockeytårta med deras logotyp given.


Eftersom jag själv älskar choklad så bakade jag chokladbottnar. I det ena lagret valde jag mörk chokladkräm och i det andra lagret valde jag apelsinkräm, som jag tycker är en god smakkombination. Sen spacklade jag hela tårtan med vanlig smörkräm med vaniljsmak. Jag är inte så förtjust i sugarpaste men den är lätt att jobba med och jag ville ha den kritvit eftersom det skulle vara en hockeyrink så det fick bli det.


Gubben är gjord i sugarpaste och målen gjorde jag i modelleringspasta. Jag har fått lite frågor hur jag gjorde målen så här försöker jag beskriva det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar